روایت الگوریتم دستگاه لیزر گوگل

داستان الگوریتم گوگل با پیج رنک آغاز میشود , دستگاه لیزر سیستمی که در سال ۱۹۹۷ توسط لری پیج موسس گوگل , هنگامی که وی دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانش کده استنفورد آمریکا بود ابداع شد . بینش و فهم فوق العاده ی لری پیج در سکو بندی صفحات براساس تعداد و اهمیت لینک هایی که به آن ها داده می‌شد بود تا با فایده از هوش مصنوعی مو جود دستگاه لیزر در وب معلوم گردد که کدام دستگاه لیزر سایت ها رابطه بیشتری با عبارت کاوش شده دارا هستند . با این کار یک موتور جستجوی غالب در اینترنت ساخته شد که لری پیج و سرجی برین از پیج رنک گوگل تحت عنوان ابتکار حساس شرکتشان دستگاه لیزر خاطر می کنند ولی این تمام روایت فقدان !

مانبر می گوید : ( مردمان هنوز از پیج رنک بهره می کنند چون یک ملاک برتری و امتیاز است . البته بسیاری از چیزهای دیگری موجود است که ارتباط در نتایج را بهبود بخشیده است . ( دستگاه لیزر نماد های دقیقی را می توانایی از صفحه های استخراج نمود , آرم هایی در متن‌ها موجود است که به موتور جستجو یاری می نماید تا میلیون ها نتایج ممکن از هر عبارتی را رتبه بندی کند و اطمینان کسب شود که بهترین نتایج در بالا قرار میگیرند .

جستجوی اینترنت یک مراحل یک‌سری منتخب است . در آغاز گوگل در اینترنت می خزد ! ( crawl ) می کند , تا هرگونه دستگاه لیزر محتوی قابل دسترس از کلیه ی وب سایت ها جمع آوری نماید . این اطلاعات به ایندکس ها تفکیک می شوند ( ایندکس شدن لغت ها یعنی همانند فهرست کتب در وب سایت گوگل سازماندهی می‌شوند . ) یکی‌از روش های یافتن هر برگه ای در اینترنت براساس محتوی دستگاه لیزر آن است . هر زمان که کاربر یک عبارت را تایپ می کند , گوگل ایندکس موردنظر را برای صفحه ها مشابه کاوش می کند و یک لیست با تعداد بیشماری از صفحه ها شبیه به کاربر ارائه می گردد . جذاب ترین قسمت کار روند درجه بندی است . دستگاه لیزر مشخص و معلوم کردن این که کدام صفحه ها وابسته به بالای لیست است .

اینجا جایی است که علامت های باطن متنی وارد فعالیت میشوند . همگی موتورهای گوناگون جستجو از این علائم فایده می نمایند دستگاه لیزر اما هیچکدام به مقدار ی گوگل با مهارت خاص خود از آنها استفاده نمی گیرند . پیج رنک نیز خودش یک نشانه برای موتور کاوش به عنوان یک خواص از کاغذ اینترنتی متبوع است که می تواند میزان ارتباط در نتایج را مشخص نماید . خب شرایط کنونی بعضی از نشانه ها دستگاه لیزر برای ما آشکار شده شده است .

به تازگی , الگوریتم گوگل به title صفحه ها اینترنت توجه خاصی دارااست . مشخصا نشانه ای کارکشته برای انتخاب ارتباط بین صفحه های اینترنتی است . یک عدد دیگر از روش های گوگل استفاده از انکرتکست ( anchor text ) است . کلماتی که با لینک به صفحه ها دیگری متصل گردیده اند . حسان اسکات , یکی اولین مهندسان گوگل که با لری پیج و برین همیاری داشته است می گوید : ( در سود این تلاش ها , زمانی که شما عبارتی را جستجو می‌کنید گوگل نتایج درستی را برایتان پیدا می نماید . حتی در صورتی صفحه ها یافت شده شامل کلمه ها دقیق جستجوی شما نباشند . این واقعا خوب است ! (

علامت های بعدی دربرگیرنده مشخصه هایی نظیر تازگی ( برای کلمات معلوم , محتویی که به تازگی ساخت شده باشد گرانبها تر محتوی کهن می باشند ) و مکان ( گوگل به طور نسبی از محل جغرافیی جستجوها به کارگیری می کند و نتایج محلی را بالاتر از بقیه به سناریو میگذارد . ) موتور جستجوی گوگل حالا بیشتراز ۲۰۰ سیگنال برای یاری به رتبه بندی اش به کار گیری می کند .

مهندسان گوگل بعضی از علامت های خیلی حساس را از خویش موتور جستجوی گوگل عالم اند . پیج رنک به عنوان مبنای اندازه گیری واحد سنجش محبوبیت وبسایت ها در موتور جستجوی گوگل معروف شده است . نوعی دموکراسی از تصمیم میلیون ها نفر , که چه چیزی وب به آوازه برسد . آقای سینگهال یاداوری می کند که مهندسان ساختمان ۴۳ ی گوگل در‌پی پباده سازی دموکراسی دیگری می‌باشند : صدها میلیون عبارت در گوگل کاوش میشود . این داده هایی که توسط مردم هنگام جستجو ایجاد می شود یا این که نتایجی که بروی آن ها کلیک میشود یا کلماتی را که در جستجوی خود جایگزین می کنند یا روشی که افراد برای یافتن داده ها محلی حریم خود جستجو می نمایند , تمامی ی اینها منابع بی نهایت گرانبها در یافتن علامت های تازه و بهبود ارتباط میان نتایج است .

مثال ی واضح این فرایند چیزی است که گوگل آن را جستجوی فردی می نامند , یک امکان که از سوابق جستجوی فردی و همینطور موقعیت مکانی استفاده کننده تحت عنوان آرم هایی برای گزینش مدل نتایجی که

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *