چرا می بایست فشار گاز کولر خرید خودرو فروش خودرو را تحلیل کرد ؟

عیب یابی کولر خرید خودرو فروش خودرو معمولاً شامل محاسبه فشار سیستم است . البته چرا این فشار دارای اهمیت است؟ در‌این مقاله از لحاظ علمی بدین مورد می‌پردازیم .

زمانی آب گرم میشود , بعد از رسیدن به دمای جوش , آب با سرعت بیشتری تبدیل به گاز ( بخار ) می شود . دمای جوش آب ۱۰۰ سکو سانتیگراد است و نکته قابل توجه این است که بالا رفتن دما از صفر تا ۱۰۰ سبب جذب گرمای فراوانی میشود .

هرچند در مراحل آخری , هنگامی مایع در هم اکنون تبخیر است , با این‌که فقط ۳ تا ۴ سکو ارتقا دما صورت می‌دهد ولی مایع پنج برابر بخش اعظم گرما جذب مینماید . به صورت معکوس در شرایطی‌که بخار با یک سطح سرد تماس پیدا نماید , گاز تقطیر شده و به آب تبدیل میگردد . گرمای فراوانی که قبلاً در سطح تبخیر جذب شده بود در سطح تقطیر به مرحله سرد اعمال می شود .

در شرایطی که بتوانیم مایعی پیداکنیم که در دمای ذیل تبخیر شده و آن را در یک سیستم بسته در اختیار بگذاریم , می توانیم یک سیستم کولر داشته باشیم .

در هر دو انتهای سیستم بسته می‌توانیم تجهیزاتی قرار دهیم که شبیه رادیاتور باشد . یک کدام از درون اتومبیل و دیگری در معرض هوای خارج خرید خودرو فروش خودرو .

چنانچه مایع قابل قبولی گزینش کرده باشیم , زمانی مایع از اولین رادیاتور که درون خرید خودرو فروش خودرو است عبور میکند , گرمای داخل خرید خودرو فروش خودرو منجر تبخیر مایع میشود به همین علت به این قسمت اواپوراتور یا این که تبخیر کننده می‌گویند .

علم می گوید در روند تبخیر , اندازه متعددی گرما برای تبدیل مایع به گاز جذب می شود که سبب ساز کاهش دمای اتاق خرید خودرو فروش خودرو میگردد .

زمانی که گاز وارد رادیاتور دوم می شود که در هوای محفظه قرار دارد , دمای ذیل باعث میگردد که گاز تقطیر شده و به مایع تبدیل شود .

در اینجا علم می‌گوید که در روند تقطیر گرمای زیادی در جوار کولر ایجاد می شود . بدین رادیاتور کندانسور می گویند . پس از آن گاز به سیستم برگشته و فرآیند ادامه می یابد .

در راستی , مایع انتخابی در دمایی ذیل خیس از دمای اتاق خرید خودرو فروش خودرو تبخیر می‌شود , اما با ارتقا زیاد کم فشار گاز , دمای تبخیر به یه خرده که به آن نیاز داریم ارتقاء مییابد .

به همین علت فشار گاز با عبور از کمپرسور افزایش می یابد . یعنی گاز در یک دمای بالا به مایع تقطیر می شود . بدین ترتیب حتی در حالتی‌که دمای بیرون دوچندان باشد , گاز همچنان تقطیر خواهد شد .

اگرچه پروسه‌ها و قطعات دیگری در سیستم کولر موجود است , البته کلید مهم عملکرد کولر خرید خودرو فروش خودرو اطمینان از شرایط مطلوب فشار گاز یا این که مایع است .

به طور کلی زمانی فشار پایین خیس است , مایع در دمای پایین‌تری تبخیر شده و به همین بهانه در دمای پایین‌تری نیز در کنداسور به مایع تبدیل می گردد .

در حالتی که فشار بالا برود , دمای تبخیر مایع بالا رفته و دمای تقطیر گاز نیز بالاتر میرود .

مناسب بودن فشار گاز خنک کننده باعث می شود تبخیر و تقطیر مایع و گاز در دمای دلخواه و صحیح واقعه بیافتد . در‌صورتی‌که فشارها مناسب نباشند , احتمالا بتوان با سود از تحلیل عیوب سیستم , نقص‌ را یافته و برای اصلاح آن مبادرت کرد . امروزه بعضا شارژ کولرها مجهز به تکنولوژی عیب یابی کولر اتومبیل با به کارگیری از محاسبه فشار و دمای درون اتاق و خارج خرید خودرو فروش خودرو می باشند . برخی عیب یاب‌های جدا نیز در عالم ابتکار عمل و عرضه شده‌اند که قابلیت و امکان ارائه گزارش‌های تحلیلی در زمینه ی خلوص گاز و عیوب دیگر سیستم کولر خرید خودرو فروش خودرو با فایده از آنالیز فشار و دما را دارند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *